அம்பிகையின் துதி நூல்களில் முதலிடம் வகிப்பது ஸ்ரீ லலிதா ணுஹஸ்ரநாமம். இதை உபதேசித்தவர்-ஹயக்ரீவர். உபதேசம் பெற்றவர்- அகஸ்திய முனிவர். உபதேசம் செய்தவரும் சாதாராணமானவர் அல்ல, உபதேசம் பெற்றவரும் சாதாரணமானவர் அல்ல. பிரம்மதேவரிவம் இருந்து அசுரன் ஒருவன் வேதங்களைக் கவர்ந்துகொண்டு போனபோது, மகாவிஷ்ணு ஹயக்ரீவராக (குதிரை முகம் கொண்டவராக) வந்து, அசுரனைக் கொன்று, வேதங்களை மீட்டார். ஞானத்தின் வடிவமே ஹயக்ரீவர். அப்படிப்பட்டவர், லலிதா சஹஸ்ரநாமத்தை உபதேசம் செய்திருக்கிறார். உபதேசம் பெற்ற அகஸ்தியரின் பெருமையோ, அளவில் அடங்காது, அதில் ஒன்றை மட்டும் இங்கே பார்க்கலாம்.
சிவபெருமானுக்கும் பார்வதிக்கும் திருமணம் நடந்தபோது மகாவிஷ்ணு, பிரம்மா, இந்திரன் முதலான தேவர்கள் அனைவரும் அங்கு கூடினார்கள். அதன் காரணமாக, வடகோடு தாழ்ந்து தென்கோடு உயர்ந்தது. அப்போது சிவபெருமான் அகஸ்தியரைத் தென்திசைக்கு அனுப்ப, பூமி சமநிலை பெற்றது. இந்தக் கதை அனைவருக்குமே தெரிந்ததுதான். ஆதியும் அந்தமும் இல்லாத அரும்பெரும் ஜோதியான சிவபெருமான் முதல் தேவர்கள் வரை அனைவரும் ஒரு பக்கம் இருக்க.... அகஸ்தியர் மட்டும் தென்திசை போனார். அதனால் பூமி சமநிலை ஆனது என்றால் என்ன பொருள்? அந்தப் பக்கம் இருந்த அவ்வளவு பேருக்கும் சமமானவர் அகஸ்தியர் என்பதுதானே இதன் பொருள்? அதாவது, அனைத்து தெய்வங்களுக்கும் சமமானவர் அகஸ்தியர். அப்படிப்பட்ட மகாபுருஷர் லலிதா சகஸ்ர நாமத்தை உபதேசம் பெற்றிருக்கிறார்.
ஞானத்தின் வடிவமான ஹயக்ரீவர் உபதேசிக்க, அதை அனைத்து தெய்வங்களுக்கும் சமமான அகஸ்தியர் கேட்டிருக்கிறார் என்றால், ஸ்ரீலலிதா சஹஸ்ரநாமம் எந்த அளவுக்கு உயர்ந்ததாக மேன்மையானதாக இருக்க வேண்டும்.
ஸ்ரீ லலிதா சஹஸ்ரநாமம்
பூர்வபாக:
சுக்லாம்பரதம் விஷ்ணும் சசிவர்ணம் சதுர்ப்புஜம்!
ப்ரஸன்ன-வதனம் த்யாயேத் ஸர்வவிக்னோபசாந்தயே
ப்ராணானாயம்ய
மமோபாத்த-ஸம்ஸ்த-துரித-க்ஷயத்வாரா ஸ்ரீலலிதா-
மஹாத்ரிபுரஸுந்தரீ-ப்ரீத்யர்த்தம் ஸ்ரீலலிதா-ஸஹஸ்ர நாம-பாராயணம் கரிஷ்யே
ஐங்கார-ஹ்ரீங்கார-ரஹஸ்ய-யுக்த-ஸ்ரீங்கார-கூடார்த்த
மஹா-விபூத்யா ஓங்கார-மர்ம-ப்ரதிபாதினீப்யாம் நமோ நம: ஸ்ரீகுருபாதுகாப்யாம்
அகஸ்த்ய உவாச
அச்வானன மஹாபுத்தே ஸர்வ-சாஸ்த்ர-விசாரத
ககிதம் லலிதா-தேவ்யாச்-சரிதம் பரமாத்புதம்
பூர்வம் ப்ராதுர்ப்போ மாதுஸ்-தத: பட்டாபிஷேசனம்
பண்டாஸுரவதச்சைவ விஸ்தரேண த்வயோதித:
வர்ணிதம் ஸ்ரீபுரஞ்சாபி மஹாவிபவ-விஸ்தரம்
ஸ்ரீமத்பஞ்சதசாக்ஷர்யா மஹிமா வர்ணிதஸ்-ததா
÷ஷாடாந்யாஸாதயோ தேவ்யா:- கண்டே ஸமீரிதா:
அந்தர்-யாக-க்ர மச்சைவ பஹிர்-யாக-க்ரமஸ்-ததா
மஹா-யாகக்ரமச்சாபி பூஜாகண்டே ஸமீரிதா
புரச்சரண கண்டே து ஜபலக்ஷண-மீரிதம்
ஹோமகண்டே த்வயா ப்ரோக்தோ ஹோமத்ரவ்ய-விதிக்ரம :
சக்ரராஜஸ்ய வித்யாயா: ஸ்ரீதேவ்யா தேசிகாத் மனோ:
ரஹஸ்ய-கண்டே தாதாத்ம்யம் பரஸ்பர-முதீரிதம்
ஸ்தோத்ர-கண்டே பஹீவிதா: ஸ்துதய: பரிகீர்த்திதா:
மந்த்ரிணீ-தண்டினீ-தேவ்யோ : ப்ரோக்தே நாமஸஹஸ்ரகே
ந து ஸ்ரீலலிதா-தேவ்யா: ப்ரோக்தம் நாம-ஸஹஸ்ரகம்
தத்ர மே ஸம்சயோ ஜாதோ ஹயக்ரீவ தயாநிதே
கிம் வா த்வயா விஸ்ம்ருதம் தஜ்ஜ்ஞாத்வா வாஸமுபேக்ஷிதம்
மம வா யோக்யதா நாஸ்தி ச்ரோதும் நாமஸஹஸ்ரகம்
கிமர்த்தம் பவதா நோக்தம் தத்ர மே காரணம் வத
ஸுத உவாச
இதி ப்ருஷ்டோ ஹயக்ரீவோ முனினா கும்பஜன்மனா
ப்ரஹ்ருஷ்டோ வசனம் ப்ராஹ தாபஸம் கும்பஸம்பவம்
ஸ்ரீ ஹயக்ரீவ உவாச
லோபாமுத்ராபதேகஸ்த்ய ஸாவதானமனா: ச்ருணு
நாம்னாம் ஸஹஸ்ரம் யந்நோக்தம் காரணம் தத் வதாமி தே:
ரஹஸ்யமிதி மத்வாஹம் நோக்தவாம்ஸ்-தே ந சான்யதா
புனச்ச ப்ருச்சதே பக்த்யா தஸ்மாத்தத்தே வதாம் யஹம்
பூர்வ பாகம்
ப்ரூயாச்-சிஷ்யாய பக்தாய ரஹஸ்ய-மபி தேசிக:
பவதா ந ப்ரதேயம் ஸ்யா-தபக்தாய கதாசன
ந சடாய ந துஷ்டாய நாவிச்வாஸாய கர்ஹிசித்
ஸ்ரீமாத்ருபக்தியுக்தாய ஸ்ரீவித்யாராஜவேதிநே
உபாஸகாய சுத்தாய தேயம் நாமஸஹஸ்ரகம்
யாநி நாமஸஹஸ்ராணி ஸத்ய: ஸித்திப்ரதாநிவை
தந்த்ரேஷு லலிதாதேவ்யாஸ்தேஷு முக்யமிதம் முநே
ஸ்ரீவித்யைவ து மந்த்ராணாம் தத்ர காதிர்யதா பரா
புராணாம் ஸ்ரீபுரமிவ சக்தீனாம் லலிதா யதா
ஸ்ரீவித்யோபாஸகானாஞ் ச யதா தேவோ பர : சிவ:
ததா நாமஸஹஸ்ரேஷு பரமேதத் ப்ரகீர்த்திதம்
யதாஸ்ய படநாத் தேவீ ப்ரீயதே லலிதாம்பிகா
அந்யநாமஸஹஸ்ரஸ்ய பாடாந்த ப்ரீயதே ததா
ஸ்ரீமாது: ப்ரீதயே தஸ்மாதநிசம் கீர்த்தயேதிதம்
பில்வபத்ரைச்-சக்ரராஜே யோர்ச்சயேல்-லலிதாம்பிகாம்
பத்மைர்வா துலஸீ-புஷ்பை-ரேபிர்-நாம-ஸஹஸ்ரகை:
ஸத்ய: ப்ரஸாதம் குருதே தஸ்ர ஸிம்ஹாஸனேச்வரீ
சக்ராதிராஜ-மப்யர்ச்ய ஜப்த்வா பஞ்சதசாக்ஷரீம்
ஜபாந்தே கீர்த்தயேந்-நித்ய மிதம் நாம-ஸஹஸ்ரகம்
ஜப-பூஜாத்-யசக்தச்சேத் படேந்-நாம-ஸஹஸ்ரகம்
ஸாங்கார்ச்சனே ஸாங்க-ஜபே:யத்பலம் ததவாப்னு யாத்
உபாஸனே ஸ்துதீ-ரன்யா: படே-தப்யுதயோ ஹி ஸ:
இதம் நாமஸஹஸ்ரம் து கீர்த்தயேந் நித்யகர்மவத்
சக்ரராஜார்ச்சநம் தேவ்யா ஜபோ நாம்நாஞ் ச கீர்த்தநம்
பக்தஸ்ய க்ருத்யமேதாவத் அந்யதப்யுதயம் விது:
பக்தஸ்யாவச்யகமிதம் நாமஸாஹஸ்ரகீர்த்தநம்
தத்ர ஹேதும் ப்ரவக்ஷ்யாமி ச்ருனு த்வம் கும்பஸம்பவ
புரா ஸ்ரீலலிதாதேவீ பக்தானாம் ஹிதகாம்யயா
வாக்தேவீ வசினீமுக்யா: ஸமாஹூயேத: மப்ரவீத்
வாக்தேவதா வசிந்யாத்யா: ச்ருணுத்வம் வசநம் மம
பவத்யோ மத்ப்ரஸாதேந ப்ரோல்லஸத்வாக்விபூதய:
மத்பக்தாநாம் வாக்விபூதிப்ரதாநே விநியோஜிதா:
மச்சக்ரஸ்ய ரஹஸ்யஜ்ஞா மம நாமபராயணா:
மம ஸ்தோத்ரவிதாநாய தஸ்மாதாஜ்ஞாபயாமி வ:
குருத்வ-மங்கிதம் ஸ்தோத்ரம் மம நாமஸஹஸ்ரகை:
யேந பக்தை: ஸ்துதாயா மே ஸத்ய: ப்ரீதி: பரா பவேத்
இத்யாஜ்ஞப்தாஸ் ததோதேவ்ய: ஸ்ரீதேவ்யாலலிதாம்பயா
ரஹஸ்யைர்-நாமபிர்திவ்யைச்சக்ரு: ஸ்தோத்ரமநுத்தமம்
ரஹஸ்யநாம ஸாஹஸ்ரம் இதி தத் விச்ருதம் பரம்
தத: கதாசித்ஸதஸி ஸ்தித்வா ஸிம்ஹாஸநேஷம்பிகா
ஸ்வஸேவாவஸரம் ப்ராதாத் ஸர்வேஷாம் கும்பஸம்பவ
ஸேவார்த்தமாகதாஸ் தத்ர ப்ரஹ்மாணீ ப்ரஹ்மகோடய
லக்ஷ்மீநாராயணாநாம் ச கோடய: ஸமுபாகதா:
கௌரீகோடிஸமேதானாம் ருத்ராணாமபி கோடய
மந்த்ரிணீதண்டிநீமுக்யா: ஸேவார்த்தம் யாஸ்ஸ மாகதா
சக்தயோ விவிதாகாராஸ் தாஸாம் ஸங்க்யா ந வித்யதே
திவ்யௌகா மாநவெளகாச்ச ஸித்தௌகாச்ச ஸமாகதா
தத்ர ஸ்ரீலலிதாதேவீ ஸர்வேஷாம் தர்சநம் ததௌ
தேஷுத்ருஷ்டோபவிஷ்டேஷு ஸ்வே ஸ்வே ஸ்தாநே யதாக்ரமம்
தத: ஸ்ரீலலிதாதேவீ கடாக்ஷõ÷க்ஷபசோதிதா
உத்தாய வசிநீமுக்யா பத்தாஞ்ஜலிபுடாஸ் ததா
அஸ்துவந் நாமஸாஹஸ்ரை: ஸ்வக்ருதைர் லலிதாம்பிகாம்
ச்ருத்வா ஸ்தவம் ப்ரஸந்நாபூல் லலிதா பரமேச்வரீ
தே ஸர்வே விஸ்மயம் ஜக்முர்யே தத்ர ஸதஸி ஸ்திதா
தத: ப்ரோவாச லலிதா ஸதஸ்யாந் தேவதாகணாந்
மமாஜ்ஞயைவ வாக்தேவ்யச் சக்ரு: ஸ்தோத்ரமநுத்தமம்
அங்கிதம் நாமபிர் திவ்யை: மம ப்ரீதிவிதாயகை:
தத் படத்வம் ஸதாயூயம் ஸ்தோத்ரம் மத்ப்ரீதிவ்ருத்தயே
ப்ரவர்தயத்வம் பக்தேஷு மம நாமஸஹஸ்ரகம்
இதம் நாமஸஹஸ்ரம் மே யோ பக்த: படதே ஸக்ருத்
ஸ மே ப்ரியதமோ ஜ்ஞேயஸ் தஸ்மை காமாந் ததாம்யஹம்
ஸ்ரீசக்ரே மாம் ஸமப்யர்ச்ய ஜப்த்வா பஞ்சதசாக்ஷரீம்
பச்சாந் நாமஸஹஸ்ரம் மே கீர்த்தயேந் மம துஷ்டயே
மாமர்ச்சயது வா மா வா வித்யாம் ஜபது வா ந வா
கீர்த்தயேந் நாமஸாஹஸ்ரம் இதம் மதப்ரீதயே ஸதா
மத்ப்ரீத்யா ஸகலா காமாந் லபதே நாத்ர ஸம்சய
ஸ்ரீஹயக்ரீவ உவாச;
தஸ்மாந் நாமஸஹஸ்ரம் மே கீர்த்தயத்வம் ஸதாதராத்
இதி ஸ்ரீலலிதாதேசாநீ சாஸ்தி தேவாந் ஸஹாநுகாந்
ததாஜ்ஞயா ததாரப்ப்ய ப்ரஹ்மவிஷ்ணு மஹேச்வரா
சக்தயோ மந்த்ரிணீமுக்யா இதம் நாமஸஹஸ்ரகம்
படந்தி பக்த்யா ஸததம் லலிதா பரிதுஷ்டயே
தஸ்மாதவச்யம் பக்தேந கீர்த்தநீயமிதம் முநே
ஆவச்யகத்வே ஹேதுஸ்தே மயா ப்ரோக்தோ முனீச்வர
இதானீம்-நாம-ஸாஹஸ்ரம் வக்ஷ்யாமி ச்ரத்தயா ச்ருணு
இதி ஸ்ரீ பரஹ்மாண்ட-புராணே ஸ்ரீ ஹயக்ரீவாகஸ்த்ய-ஸம்வாதே
ஸ்ரீலலிதா-ஸஹஸ்ரநாம-ஸ்தோத்ர-பூர்வபாக:
----------------------------------------------------------------------------
சிவபெருமானுக்கும் பார்வதிக்கும் திருமணம் நடந்தபோது மகாவிஷ்ணு, பிரம்மா, இந்திரன் முதலான தேவர்கள் அனைவரும் அங்கு கூடினார்கள். அதன் காரணமாக, வடகோடு தாழ்ந்து தென்கோடு உயர்ந்தது. அப்போது சிவபெருமான் அகஸ்தியரைத் தென்திசைக்கு அனுப்ப, பூமி சமநிலை பெற்றது. இந்தக் கதை அனைவருக்குமே தெரிந்ததுதான். ஆதியும் அந்தமும் இல்லாத அரும்பெரும் ஜோதியான சிவபெருமான் முதல் தேவர்கள் வரை அனைவரும் ஒரு பக்கம் இருக்க.... அகஸ்தியர் மட்டும் தென்திசை போனார். அதனால் பூமி சமநிலை ஆனது என்றால் என்ன பொருள்? அந்தப் பக்கம் இருந்த அவ்வளவு பேருக்கும் சமமானவர் அகஸ்தியர் என்பதுதானே இதன் பொருள்? அதாவது, அனைத்து தெய்வங்களுக்கும் சமமானவர் அகஸ்தியர். அப்படிப்பட்ட மகாபுருஷர் லலிதா சகஸ்ர நாமத்தை உபதேசம் பெற்றிருக்கிறார்.
ஞானத்தின் வடிவமான ஹயக்ரீவர் உபதேசிக்க, அதை அனைத்து தெய்வங்களுக்கும் சமமான அகஸ்தியர் கேட்டிருக்கிறார் என்றால், ஸ்ரீலலிதா சஹஸ்ரநாமம் எந்த அளவுக்கு உயர்ந்ததாக மேன்மையானதாக இருக்க வேண்டும்.
ஸ்ரீ லலிதா சஹஸ்ரநாமம்
பூர்வபாக:
சுக்லாம்பரதம் விஷ்ணும் சசிவர்ணம் சதுர்ப்புஜம்!
ப்ரஸன்ன-வதனம் த்யாயேத் ஸர்வவிக்னோபசாந்தயே
ப்ராணானாயம்ய
மமோபாத்த-ஸம்ஸ்த-துரித-க்ஷயத்வாரா ஸ்ரீலலிதா-
மஹாத்ரிபுரஸுந்தரீ-ப்ரீத்யர்த்தம் ஸ்ரீலலிதா-ஸஹஸ்ர நாம-பாராயணம் கரிஷ்யே
ஐங்கார-ஹ்ரீங்கார-ரஹஸ்ய-யுக்த-ஸ்ரீங்கார-கூடார்த்த
மஹா-விபூத்யா ஓங்கார-மர்ம-ப்ரதிபாதினீப்யாம் நமோ நம: ஸ்ரீகுருபாதுகாப்யாம்
அகஸ்த்ய உவாச
அச்வானன மஹாபுத்தே ஸர்வ-சாஸ்த்ர-விசாரத
ககிதம் லலிதா-தேவ்யாச்-சரிதம் பரமாத்புதம்
பூர்வம் ப்ராதுர்ப்போ மாதுஸ்-தத: பட்டாபிஷேசனம்
பண்டாஸுரவதச்சைவ விஸ்தரேண த்வயோதித:
வர்ணிதம் ஸ்ரீபுரஞ்சாபி மஹாவிபவ-விஸ்தரம்
ஸ்ரீமத்பஞ்சதசாக்ஷர்யா மஹிமா வர்ணிதஸ்-ததா
÷ஷாடாந்யாஸாதயோ தேவ்யா:- கண்டே ஸமீரிதா:
அந்தர்-யாக-க்ர மச்சைவ பஹிர்-யாக-க்ரமஸ்-ததா
மஹா-யாகக்ரமச்சாபி பூஜாகண்டே ஸமீரிதா
புரச்சரண கண்டே து ஜபலக்ஷண-மீரிதம்
ஹோமகண்டே த்வயா ப்ரோக்தோ ஹோமத்ரவ்ய-விதிக்ரம :
சக்ரராஜஸ்ய வித்யாயா: ஸ்ரீதேவ்யா தேசிகாத் மனோ:
ரஹஸ்ய-கண்டே தாதாத்ம்யம் பரஸ்பர-முதீரிதம்
ஸ்தோத்ர-கண்டே பஹீவிதா: ஸ்துதய: பரிகீர்த்திதா:
மந்த்ரிணீ-தண்டினீ-தேவ்யோ : ப்ரோக்தே நாமஸஹஸ்ரகே
ந து ஸ்ரீலலிதா-தேவ்யா: ப்ரோக்தம் நாம-ஸஹஸ்ரகம்
தத்ர மே ஸம்சயோ ஜாதோ ஹயக்ரீவ தயாநிதே
கிம் வா த்வயா விஸ்ம்ருதம் தஜ்ஜ்ஞாத்வா வாஸமுபேக்ஷிதம்
மம வா யோக்யதா நாஸ்தி ச்ரோதும் நாமஸஹஸ்ரகம்
கிமர்த்தம் பவதா நோக்தம் தத்ர மே காரணம் வத
ஸுத உவாச
இதி ப்ருஷ்டோ ஹயக்ரீவோ முனினா கும்பஜன்மனா
ப்ரஹ்ருஷ்டோ வசனம் ப்ராஹ தாபஸம் கும்பஸம்பவம்
ஸ்ரீ ஹயக்ரீவ உவாச
லோபாமுத்ராபதேகஸ்த்ய ஸாவதானமனா: ச்ருணு
நாம்னாம் ஸஹஸ்ரம் யந்நோக்தம் காரணம் தத் வதாமி தே:
ரஹஸ்யமிதி மத்வாஹம் நோக்தவாம்ஸ்-தே ந சான்யதா
புனச்ச ப்ருச்சதே பக்த்யா தஸ்மாத்தத்தே வதாம் யஹம்
பூர்வ பாகம்
ப்ரூயாச்-சிஷ்யாய பக்தாய ரஹஸ்ய-மபி தேசிக:
பவதா ந ப்ரதேயம் ஸ்யா-தபக்தாய கதாசன
ந சடாய ந துஷ்டாய நாவிச்வாஸாய கர்ஹிசித்
ஸ்ரீமாத்ருபக்தியுக்தாய ஸ்ரீவித்யாராஜவேதிநே
உபாஸகாய சுத்தாய தேயம் நாமஸஹஸ்ரகம்
யாநி நாமஸஹஸ்ராணி ஸத்ய: ஸித்திப்ரதாநிவை
தந்த்ரேஷு லலிதாதேவ்யாஸ்தேஷு முக்யமிதம் முநே
ஸ்ரீவித்யைவ து மந்த்ராணாம் தத்ர காதிர்யதா பரா
புராணாம் ஸ்ரீபுரமிவ சக்தீனாம் லலிதா யதா
ஸ்ரீவித்யோபாஸகானாஞ் ச யதா தேவோ பர : சிவ:
ததா நாமஸஹஸ்ரேஷு பரமேதத் ப்ரகீர்த்திதம்
யதாஸ்ய படநாத் தேவீ ப்ரீயதே லலிதாம்பிகா
அந்யநாமஸஹஸ்ரஸ்ய பாடாந்த ப்ரீயதே ததா
ஸ்ரீமாது: ப்ரீதயே தஸ்மாதநிசம் கீர்த்தயேதிதம்
பில்வபத்ரைச்-சக்ரராஜே யோர்ச்சயேல்-லலிதாம்பிகாம்
பத்மைர்வா துலஸீ-புஷ்பை-ரேபிர்-நாம-ஸஹஸ்ரகை:
ஸத்ய: ப்ரஸாதம் குருதே தஸ்ர ஸிம்ஹாஸனேச்வரீ
சக்ராதிராஜ-மப்யர்ச்ய ஜப்த்வா பஞ்சதசாக்ஷரீம்
ஜபாந்தே கீர்த்தயேந்-நித்ய மிதம் நாம-ஸஹஸ்ரகம்
ஜப-பூஜாத்-யசக்தச்சேத் படேந்-நாம-ஸஹஸ்ரகம்
ஸாங்கார்ச்சனே ஸாங்க-ஜபே:யத்பலம் ததவாப்னு யாத்
உபாஸனே ஸ்துதீ-ரன்யா: படே-தப்யுதயோ ஹி ஸ:
இதம் நாமஸஹஸ்ரம் து கீர்த்தயேந் நித்யகர்மவத்
சக்ரராஜார்ச்சநம் தேவ்யா ஜபோ நாம்நாஞ் ச கீர்த்தநம்
பக்தஸ்ய க்ருத்யமேதாவத் அந்யதப்யுதயம் விது:
பக்தஸ்யாவச்யகமிதம் நாமஸாஹஸ்ரகீர்த்தநம்
தத்ர ஹேதும் ப்ரவக்ஷ்யாமி ச்ருனு த்வம் கும்பஸம்பவ
புரா ஸ்ரீலலிதாதேவீ பக்தானாம் ஹிதகாம்யயா
வாக்தேவீ வசினீமுக்யா: ஸமாஹூயேத: மப்ரவீத்
வாக்தேவதா வசிந்யாத்யா: ச்ருணுத்வம் வசநம் மம
பவத்யோ மத்ப்ரஸாதேந ப்ரோல்லஸத்வாக்விபூதய:
மத்பக்தாநாம் வாக்விபூதிப்ரதாநே விநியோஜிதா:
மச்சக்ரஸ்ய ரஹஸ்யஜ்ஞா மம நாமபராயணா:
மம ஸ்தோத்ரவிதாநாய தஸ்மாதாஜ்ஞாபயாமி வ:
குருத்வ-மங்கிதம் ஸ்தோத்ரம் மம நாமஸஹஸ்ரகை:
யேந பக்தை: ஸ்துதாயா மே ஸத்ய: ப்ரீதி: பரா பவேத்
இத்யாஜ்ஞப்தாஸ் ததோதேவ்ய: ஸ்ரீதேவ்யாலலிதாம்பயா
ரஹஸ்யைர்-நாமபிர்திவ்யைச்சக்ரு: ஸ்தோத்ரமநுத்தமம்
ரஹஸ்யநாம ஸாஹஸ்ரம் இதி தத் விச்ருதம் பரம்
தத: கதாசித்ஸதஸி ஸ்தித்வா ஸிம்ஹாஸநேஷம்பிகா
ஸ்வஸேவாவஸரம் ப்ராதாத் ஸர்வேஷாம் கும்பஸம்பவ
ஸேவார்த்தமாகதாஸ் தத்ர ப்ரஹ்மாணீ ப்ரஹ்மகோடய
லக்ஷ்மீநாராயணாநாம் ச கோடய: ஸமுபாகதா:
கௌரீகோடிஸமேதானாம் ருத்ராணாமபி கோடய
மந்த்ரிணீதண்டிநீமுக்யா: ஸேவார்த்தம் யாஸ்ஸ மாகதா
சக்தயோ விவிதாகாராஸ் தாஸாம் ஸங்க்யா ந வித்யதே
திவ்யௌகா மாநவெளகாச்ச ஸித்தௌகாச்ச ஸமாகதா
தத்ர ஸ்ரீலலிதாதேவீ ஸர்வேஷாம் தர்சநம் ததௌ
தேஷுத்ருஷ்டோபவிஷ்டேஷு ஸ்வே ஸ்வே ஸ்தாநே யதாக்ரமம்
தத: ஸ்ரீலலிதாதேவீ கடாக்ஷõ÷க்ஷபசோதிதா
உத்தாய வசிநீமுக்யா பத்தாஞ்ஜலிபுடாஸ் ததா
அஸ்துவந் நாமஸாஹஸ்ரை: ஸ்வக்ருதைர் லலிதாம்பிகாம்
ச்ருத்வா ஸ்தவம் ப்ரஸந்நாபூல் லலிதா பரமேச்வரீ
தே ஸர்வே விஸ்மயம் ஜக்முர்யே தத்ர ஸதஸி ஸ்திதா
தத: ப்ரோவாச லலிதா ஸதஸ்யாந் தேவதாகணாந்
மமாஜ்ஞயைவ வாக்தேவ்யச் சக்ரு: ஸ்தோத்ரமநுத்தமம்
அங்கிதம் நாமபிர் திவ்யை: மம ப்ரீதிவிதாயகை:
தத் படத்வம் ஸதாயூயம் ஸ்தோத்ரம் மத்ப்ரீதிவ்ருத்தயே
ப்ரவர்தயத்வம் பக்தேஷு மம நாமஸஹஸ்ரகம்
இதம் நாமஸஹஸ்ரம் மே யோ பக்த: படதே ஸக்ருத்
ஸ மே ப்ரியதமோ ஜ்ஞேயஸ் தஸ்மை காமாந் ததாம்யஹம்
ஸ்ரீசக்ரே மாம் ஸமப்யர்ச்ய ஜப்த்வா பஞ்சதசாக்ஷரீம்
பச்சாந் நாமஸஹஸ்ரம் மே கீர்த்தயேந் மம துஷ்டயே
மாமர்ச்சயது வா மா வா வித்யாம் ஜபது வா ந வா
கீர்த்தயேந் நாமஸாஹஸ்ரம் இதம் மதப்ரீதயே ஸதா
மத்ப்ரீத்யா ஸகலா காமாந் லபதே நாத்ர ஸம்சய
ஸ்ரீஹயக்ரீவ உவாச;
தஸ்மாந் நாமஸஹஸ்ரம் மே கீர்த்தயத்வம் ஸதாதராத்
இதி ஸ்ரீலலிதாதேசாநீ சாஸ்தி தேவாந் ஸஹாநுகாந்
ததாஜ்ஞயா ததாரப்ப்ய ப்ரஹ்மவிஷ்ணு மஹேச்வரா
சக்தயோ மந்த்ரிணீமுக்யா இதம் நாமஸஹஸ்ரகம்
படந்தி பக்த்யா ஸததம் லலிதா பரிதுஷ்டயே
தஸ்மாதவச்யம் பக்தேந கீர்த்தநீயமிதம் முநே
ஆவச்யகத்வே ஹேதுஸ்தே மயா ப்ரோக்தோ முனீச்வர
இதானீம்-நாம-ஸாஹஸ்ரம் வக்ஷ்யாமி ச்ரத்தயா ச்ருணு
இதி ஸ்ரீ பரஹ்மாண்ட-புராணே ஸ்ரீ ஹயக்ரீவாகஸ்த்ய-ஸம்வாதே
ஸ்ரீலலிதா-ஸஹஸ்ரநாம-ஸ்தோத்ர-பூர்வபாக:
----------------------------------------------------------------------------
கருத்துகள் இல்லை:
கருத்துரையிடுக